UNB je štvrtou najlepšou nemocnicou na Slovensku

Univerzitná nemocnica Bratislava je podľa inštitútu INEKO štvrtým najlepším zdravotníckym zariadením na Slovensku. V kategórii štátne univerzitné a fakultné nemocnice už druhý rok po sebe získala zemiakovú medailu, pričom na dosiahnutie bronzového stupienka jej chýbalo iba 0,8 bodu.
Univerzitná nemocnica Bratislava je podľa inštitútu INEKO štvrtým najlepším zdravotníckym zariadením na Slovensku. V kategórii štátne univerzitné a fakultné nemocnice už druhý rok po sebe získala zemiakovú medailu, pričom na dosiahnutie bronzového stupienka jej chýbalo iba 0,8 bodu.  Od začiatku udeľovania Nemocnica roka sa z desiateho miesta prepracovala až na svoju súčasnú pozíciu. Najväčšia slovenská nemocnica sa aj podľa analytikov INEKO stala špičkou v kvalite poskytovanej zdravotnej starostlivosti a v skúsenosti a erudícii lekárov pri vybraných operačných výkonoch. Medziročne si mierne polepšila aj čo sa týka spokojnosti pacientov a podľa inštitútu treba oceniť tiež zlepšenie v transparentnosti.


„Toto umiestnenie vnímame ako pozitívny signál, že robíme správne rozhodnutia, ktoré si vážia nielen naši pacienti, ale ako sa ukazuje, tak aj nezávislé inštitúcie hodnotiace kvalitu poskytovania zdravotnej starostlivosti. Rád by som sa za to poďakoval všetkým kolegom, ale hlavne zdravotníkom, ktorí aj v tejto pre všetkých náročnej situácii dokazujú, že sú skvelými odborníkmi a všetko, čo robia, robia naplno a so srdcom, čo ocenili aj naši pacienti,“ povedal riaditeľ UNB Roland Schaller.


Inštitút tiež všeobecne zhodnotil, že pandémia koronavírusu sa negatívne podpísala na plošnom zhoršení úrovne všetkých sledovaných indikátorov kvality poskytovanej zdravotnej starostlivosti. Kvôli pandémii počet realizovaných operačných výkonov medziročne klesol o takmer štvrtinu. Napriek tomu sa zvýšila reportovaná spokojnosť pacientov, hospodárenie, ako aj už spomínaná transparentnosť nemocníc.


V INEKO sa pri hodnotení rozhodovali na základe vybraných ukazovateľov kvality poskytovanej zdravotnej starostlivosti, skúsenosti, náročnosti diagnóz, spokojnosti pacientov, hospodárenia a transparentnosti za obdobie uplynulých štyroch rokov.